Kysymyksiä ja vastauksia

Mistä voin ostaa lahjakortin?
Voit ostaa lahjakortin suoraan Mehiläisen verkkokaupasta. Lahjakortti on sähköinen digilahjakortti, joka toimitetaan saajalle sähköpostilla.
Miten lahjakortin ostaminen tapahtuu?
Lahjakortti ostetaan verkkokaupan kautta syöttämällä lahjakortin saajan sekä maksajan tiedot. Lahjakortti maksetaan PayTrailin tarjoamilla maksuvaihtoehdoilla. Katso lisää seuraavasta kohdasta "Miten maksan lahjakortin?".
 
Lahjakortin ostaminen ei vaadi rekisteröitymistä mutta halutessasi voit luoda itsellesi asiakastilin, jonka avulla voit seurata tilaustasi.
 
Jos haluat ostaa lahjakortin ensin itsellesi ja tulostaa tai lähettää sen saajalle, laita lahjakortin saajan yhteystiedoiksi omat yhteystietosi.
 
Lahjakortit tulee ostaa yksi kerrallaan.
Miten lahjakortti toimitetaan?
Lahjakortti toimitetaan lahjakortin saajalle sähköpostilla. Vastaanottajan tiedot tulee ilmoittaa tilauksen tekemisen yhteydessä.
 
Lahjakortti toimitetaan saajalle heti, kun onnistunut maksu on tapahtunut ja tieto tapahtumasta on rekisteröitynyt verkkokauppajärjestelmään. Mikäli lahjakortti ei saavu vastaanottajan sähköpostiin 10–15 minuutin aikana, ole yhteydessä verkkokauppa@mehilainen.fi.
Miten lahjakorttia käytetään?
Lahjakorttia voi käyttää Mehiläisen lääkärikeskusten kassoilla tavallisen lahjakortin tapaan. Lisäksi lahjakortti toimii maksuvälineenä myös Felicitas Mehiläisen sekä Hammas Mehiläisen kassoilla.
 
Kassalla asioidessasi voit näyttää digilahjakorttia matkapuhelimestasi. Mikäli olet tulostanut lahjakortin, voit näyttää tulostettua versiota.
 
Lahjakortin käyttö rekisteröidään kassalla lahjakortissa olevan viivakoodin avulla.
 
Lahjakorttia ei tarvitse käyttää kerralla.
 
Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Missä voin käyttää lahjakortin?
Voit käyttää lahjakorttia kaikissa Mehiläisen lääkärikeskuksissa. Löydät kaikki Mehiläisen lääkärikeskukset tältä sivulta.
 
Lisäksi voit käyttää lahjakorttia Felicitas Mehiläisen toimipisteissä. Näet toimipisteet täältä.
 
Lahjakortti käy myös Hammas Mehiläisen toimipisteissä. Näet toimipisteet täältä.
Mistä voin tarkastaa lahjakortin arvon?
Lahjakortin arvon voi tarkastaa asioidessasi Mehiläisen toimipisteessä kassalla.
 
Lahjakortin saldo päivittyy käytön mukaan.
Miten luon itselleni asiakastilin?
Asiakastilin tekeminen onnistuu verkkokaupan etusivulla olevan Luo tili-painikkeen kautta. Voit luoda asiakastilin tilauksen tekemisen jälkeenkin.
 
Asiakastilin avulla näet tekemäsi tilaukset ja voit muokata omia tietojasi. Asiakastilin luominen ei ole pakollista.
Onko lahjakortti käytettävä yhdellä kerralla?
Voit käyttää lahjakortin kerralla tai osissa.
Miten kauan lahjakortti on voimassa?
Lahjakortti on voimassa 12 kuukauden ajan ostohetkestä laskettuna.
Voiko lahjakortin vaihtaa rahaksi?
Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi.
Miten toimin virhetilanteissa?
Mikäli maksuvaiheessa ilmenee häiriöitä, ota yhteyttä PayTrailin kuluttaja-asiakaspalveluun puh. 020 718 1830 (ark. klo 8-19).

 

Puhelun hinta lankapuhelimesta 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (alv 24 %).
Matkapuhelimesta 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (alv 24 %).

 

Muissa tilaukseesi liittyvissä asioissa voit laittaa sähköpostia osoitteeseen verkkokauppa@mehilainen.fi tai olla yhteydessä Mehiläisen asiakaspalveluun puh. 010 414 00 (ma-su klo 6-22).
Soitto 010-alkuiseen yritysnumeroon maksaa kiinteän verkon liittymästä sekä matkaviestinverkon liittymästä maksaa 0,0835 e/puhelu + 0,1669 e/min.

 

Varatun ajan voit peruuttaa soittamalla perushintaiseen palvelunumeroon 020 33 4400. Puhelu hinta on 0,084 e/min.